"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

luni, 28 februarie 2022

28 Februarie - Sfatul Sfinților Părinți


 DACĂ CINEVA OSÂNDESTE PE UN ALTUL PENTRU O GREȘEALĂ PE CARE O FACE ȘI NU ÎȘI DĂ SEAMA DE CĂDEREA SA, CA SĂ SE POCĂIASCĂ, DE OBICEI CADE ÎN ACEEAȘI GREȘEALĂ  !

Când eram la Sfânta Mănăstire Stomiu, am aflat despre o colegă de-a mea din scoala primară că apucase pe o cale gresită si făcea multe suflete să păcătuiască în Konita.

 Am început asadar să mă rog să o lumineze Dumnezeu si să-i dea în gând să urce la mănăstire, ca să-i vorbesc. 

Am pregătit si câteva pasaje despre pocăintă din Sfânta Scriptură si din scrierile Părintilor. 

Într-o zi a venit împreună cu alte două femei. 
I-am vorbit, si părea că a înteles. 
A continuat apoi să vină adeseori împreună cu copilul ei si aducea lumânări, untdelemn, tămâie pentru biserică.

 Odată niste cunoscuti de-ai mei, închinători din Konita, mi-au spus:
 „Părinte, femeia asta se preface. 
Aici aduce lumânări si tămâie, iar acolo jos continuă să păcătuiascâ cu ofiterii”. 

Când aceea a venit din nou, am găsit-o în biserică sărutând icoanele. 
Atunci am început să strig la ea: 
„Pleacă de aici! i-am spus. 
Ai pângărit tot tinutul!…”.
 Ea, sărmana, a plecat plângând.

 Nu a trecut mult timp si am început să simt un mare război trupesc. 
„Ce este asta? mi-am spus. 
Niciodată nu am avut o astfel de ispită. 
Ce se întâmplă?”. 
Nu puteam să găsesc pricina. 
Am făcut rugăciune.
Nimic. 
Atunci am luat-o la deal spre Cămila.
 „Mai bine să mă mănânce ursii”, mi-am spus. 
Si am înaintat destul în munte, dar războiul nu mă slăbea. 

AM SCOS O SECURE MICĂ PE CARE O AVEAM AGĂȚATĂ LA BRÂU ȘI MI-AM LOVIT DE TREI ORI PICIORUL, CREZÂND CĂ PRIN DURERE VA FUGI ISPITĂ !
PANTOFUL S-A UMPLUT DE SÂNGE  !!
DAR NIMIC !!! 

Deodată mi-a venit în minte acea femeie si cuvintele pe care i le spusesem.
 „Dumnezeul meu, am spus atunci, eu am trăit acest iad numai pentru putin si nu-l pot îndura, dar această femeie, sărmana, trăieste continuu acest iad…
 Iartă-mă că am osândit-o!”.

 Si îndată am simtit o răcorire dumnezeiască si războiul trupesc a dispărut. 
VEZI CE FACE OSÂNDIREA ?!?"

Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!