"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

duminică, 20 martie 2022

20 Martie - Sfatul Sfinților Părinți


Să ascultăm o adevărată Mamă Creştină, şi să auzim cu ce cuvinte l-a pregătit ea pentru adevărata viaţă pe fiul ei!

Iată cum i-a grăit cuvioasa Eufrosina pe cînd se afla pe patul ei de moarte, fiului ei în vîrstă de doisprezece ani:

 „O fiul meu, cinste voiesc să am de la tine, cînd voi fi trecut din această viaţă! 

FIUL MEU, CU CURAJ SĂ TRĂIEȘTI ÎNTRU APĂRAREA CREDINŢEI ÎN HRISTOS ŞI PENTRU SFÂNT NUMELE LUI SĂ NU PREGETI NICI VIAŢA SĂ-ŢI DAI! 

Căci nădăjduiesc tare că va înflori cununa biruinţei pe creştetul tău, spre cinstea vieţii mele şi mîntuirea multora. 

SĂ NU TE ÎNFRICOŞEZI DE AMENINȚĂRI, 
DE TĂIEREA CU SABIA,
DE ORICE SCHINGIUIRE,
DE ORICE RĂNI, 
DE ORICE FOC. 
NIMIC SĂ NU TE DESPARTĂ DE STĂPÂNUL HRISTOS, 
ci tu aţintit să fii cu toată fiinţa ta la cer, de unde să aştepţi fără ruşinare veşnica şi bogata răsplată a Dumnezeului nostru. 

TEME-TE DE MĂREŢIA LUI DUMNEZEU! 
TEME-TE DE ÎNFRICOŞATA SĂ JUDECATĂ, ŞI CUTREMURA-TE DE OCHIUL SĂU ATOATEVĂZĂTOR, căci cei care se leapădă de El în lumea aceasta moştenesc veşnica osîndă şi viermele neadormit în veacul vecilor! 

CU ACEASTA SĂ RĂSPLĂTEȘTI JERTFA MAICII TALE, O DULCELE MEU DE, 
CU ACEASTA CHINURILE ÎN CARE TE-AM ADUS PE LUME şi cu aceasta toate grijile cele fără număr pe care nu am pregetat a le cheltui pentru creşterea ta aleasă! 

CU ACEASTA SĂ-MI RĂSPLĂTEȘTI, CA SĂ MĂ ÎNVREDNICEŞTI A MĂ NUMI MAMĂ DE MUCENIC !!!”

Sfântul  Nicolae  Velimirovici 
Proloagele de la Ohrida

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!