Sfântă, Sfântă, Sfântă/ ca o lacrimă
plăpândâ/ vino dulce adiere/ peste greul trup de miere// Sfântă Maică şi
Fecioară/ ruga ta caldă coboară/ peste lumea asta rece/ peste verbul
care trece.
Într-o lume a amintirilor, fiecare om
îşi poate imagina doar cum i-a fost propria naştere. De naşterea mamelor
nici nu mai pomenim. Şi, totusi, exista o naştere a Naşterii. În
fiecare an, la 8 septembrie, după ce au trecut doar şapte zile de la
începutul Anului bisericesc, prăznuim Naşterea Maicii Domnului.
Orice cunună, cât am căuta, nu are
început şi sfârşit, dar, dacă tot ne este data neliniştea căutărilor,
vom descoperi ca are miez. În cununa sfinţilor de peste an, Naşterea
Maicii Domnului este miezul. Un miez dulce, adevărat şi, mai ales,
bisericesc.
Naşterea Maicii Domnului este
miezul dulce al existenţei noastre, deoarece este Naşterea Bucuriei.
Acum se înnoieşte tot neamul omenesc şi amărăciunea Evei în bucurie se
preschimbă. De la durerea naşterii de copii transmisă Evei până la
plinătatea harului începută de Pururea Fecioara Maria este cale de o
sărbătoare dulce. Toată făptura zidită şi
nezidită se ospătează din această sărbătoare, din acest miez fără de
margini. Ziditorul, înomenindu-Se, ridică făptura la starea sfinţeniei.
Ce dulceaţă poate fi mai mare decât acest fapt: Cuvântul lui Dumnezeu
Ziditorul S-a unit cu firea oamenilor şi, prin aceasta, cu toată
zidirea. Naşterea Maicii Domnului este miezul dulce al sărbătorilor
bisericeşti deoarece înseamnă nu doar dezlegarea neputinţelor omeneşti,
cât mai ales dezlegarea darurilor dumnezeieşti.
Naşterea Maicii Domnului este
miezul adevărat al sărbatorilor noastre, deoarece uşa prin care
dobândim întoarcerea la Tatăl – Începătorul Luminii, acum se deschide.
Acum este începutul mântuirii lumii. Naşterea fiind începutul, nu
moartea este sfârşitul, ci Invierea. Oricine nu mărturiseşte pe Sfânta
Fecioară ca Născătoare de Dumnezeu, afară de Dumnezeu este – iată
adevărul rostit întâia oară de Sfântul Grigorie Teologul.
Pârgă a frământării veacurilor, Maica
Domnului, născută acum, deschide o Carte nouă în istoria mântuirii,
carte în care va scrie Însuşi Mântuitorul, prin condeiul Duhului Sfânt.
Uşa prin care intră Lumina în lume devine izvorul adevărat al vieţii.
Naşterea Maicii Domnului este
miezul bisericesc al sărbătorilor Sfinţilor deoarece devine fundamentul
eclezial întru comuniune şi relaţie. Istoria căderii se opreşte pentru o
clipă, clipă în care pentru umanitate începe istoria Naşterii.
Nădejdea, Bucuria, Iertarea şi Împăcarea devin elemente cardinale ale
vieţii bisericeşti. Prin naştere devenim copărtaşi cu sfinţii. Fără
naştere greu se poate construi o relaţie, mult mai greu se poate ajunge
în comuniune, adică în Sărbătoare. Astăzi, oamenii sunt cei care nasc
copii, călugării sunt cei care nasc sfinţi, sfinţii sunt cei care nasc sărbători.
***
Naşterea Maicii Domnului este Naşterea Mamei. Când spui mama recunoşti că eşti născut. Deşi nimeni nu-şi aminteşte cum a fost la naştere, bine este să nu-ţi uiţi mama.
Trăind într-o lume de naşteri, naşterea Mamei este Naşterea Naşterii.
Naşterea Maicii Domnului este arvuna pe
care umanitatea o plăteşte mântuirii. Fără această Naştere, Cuvântul
Însuşi n-ar fi apărut, noi nu ne-am fi înţeles şi lumea nu s-ar fi putut
ruga: Peste verbul care trece/ peste greul trup de miere/ peste lumea
asta rece/ vino dulce adiere//. Ruga ta caldă coboară/ ca o lacrimă
plăpândă/ Sfântă Maica şi Fecioară/ Sfântâ, Sfântă, Sfântă//. Amin.
Pr. Sever Negrescu – Articol preluat de pe CrestinOrtodox.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!