"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

luni, 6 februarie 2023

6 februarie - Pilda zilei

 


RECUNOȘTINȚĂ

A fost odată ca niciodată un cal ce își iubea stăpânul foarte mult. L-a ajutat foarte mult la munca câmpului, a cărat orice povară, a muncit din greu și nu a nesocotit niciodată ordinele. S-a rănit la picior într-o zi. Proprietarul său a chemat un doctor să-l examineze.

- Trauma este destul de mare. Pot vindeca, dar tratamentul va fi lung și costisitor. Chiar dacă calul se face bine, nu va mai putea munci. Vă sfătuiesc să-l sacrificați și să-l transformați într-un cârnat. Asa cel putin va avea sens si vei economisi bani. Vei cumpăra un cal nou cu ei.

Auzind asta, calul s-a umplut de jale. O lacrimă grea i-a căzut din ochi.

- Multumesc, doctore. Vă rugăm să începeți tratamentul.

Și doctorul a rămas uimit….

- Ce zici, proprietar? Ți-a băut o broască creierul? - a spus doctorul uimit.

- Creierul meu este bine, iar inima mea este cu atât mai mult. Acest cal nu este doar un cal, este prietenul meu loial. Când soția mea s-a îmbolnăvit, el a cărat-o în spate la spital în fiecare zi. Când mă zdruncinam și copilul meu era pe cale să cadă din căruță, s-a oprit brusc în ciuda poruncii mele de a alerga. Și când mi-am pierdut casa, ai purtat cu blândețe povara întregii mele case. Acum soția mea este sănătoasă, copilul meu trăiește și am casă nouă. Încă 100 de cai de cumpărat, nu va fi egal cu ăsta. Voi da câți bani este nevoie pentru tratament. Și atunci mă voi bucura de el doar până își va trăi viața în liniște. E timpul să fac ceva pentru el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!