"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

duminică, 24 iulie 2022

24 Iulie - Sfatul Sfinților Părinți

 


Trebuie să le îndurăm pe toate cu răbdare. Fericiţi sunt cei ce aşteaptă cu răbdare, căci le vor creşte aripi ca ale vulturului, după cum prooroceşte Isaia (Isaia 40; 31). N-ai vrea oare să-ţi întinzi aripile puternice şi să te roteşti ca vulturul în ceruri, în grădinile Raiului? Acestea nu-s basme, ci adevăr veşnic. De crezi şi-ţi pui nădejdea în milele lui Dumnezeu, îndură cu răbdare. Aceasta arată aripile tale cele puternice; aşa te vei mări şi te vei înălţa întru slava Lui Dumnezeu Tatăl şi a Domnului nostru Iisus Hristos (Sfântul Cuvios Anatolie de la Optina, 2008).

În acest fel, conținut lucrării de față se încheie cu o rugăciune simpatetică de o mare încărcătură spirituală, dogmatică și Dumnezeiască:

Doamne, dă-mi să întâmpin cu liniște sufletească tot ceea ce-mi va aduce ziua care îmi stă înainte.
Doamne, dă-mi întru toate să mă supun voii Tale celei sfinte.
În tot ceasul povățuiește-mă și ajută-mă în orice lucru săvârșit.
Toate câte le voi auzi și mi se vor întâmpla în această zi, fă să le primesc cu suflet liniștit și cu
credință tare, căci întru toate este sfântă voia Ta.
În toate cuvintele și faptele mele călăuzește-mă.
Gândurile și simțămintele mi le îndrumă.
În toate întâmplările neștiute, adu-mi aminte că totul este trimis de Tine.
Doamne, învață-mă să mă port după dreptate și cu înțelepciune cu toți frații mei, să nu aduc tulburare și supărare nimănui.
Doamne, dă-mi putere să port povara zilei și toate câte mi se vor întâmpla astăzi cu pace în suflet.
Doamne, călăuzește-mi voia și învață-mă să mă rog, să cred, să nădăjduiesc, să rabd, să iert
și să iubesc. AMIN! (Rugăciunea stareților de la Optina)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!