"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

marți, 16 august 2022

16 August - Sfatul Sfinților Părinți

 

SUNT OM DUHOVNICESC atunci când nu mă îndreptățesc în nicio împrăștiere de-a mea, în nicio problemă de-a mea, în nicio luptă sau ciocnire cu oamenii. 

Așa cum mă apăr cu umbrela de ploaie și cu hainele de frig, tot așa trebuie să învăţ să mă păzesc și de ceilalți, fără să vreau să le schimb purtarea sau dispoziția, pentru că niciodată nu încerc să opresc frigul sau ploaia din văzduh.

 Așadar, nu trebuie niciodată să-mi dau mie dreptate când altul mă deranjează, pentru că întotdeauna sunt deranjat de propria fire, de mine însumi, de patimile mele, și nu de ceilalți.
O să vă dau un exemplu, zice avva Isaia ucenicilor săi, dar să nu mă răstălmăciţi. 

Vă amintiți de avva Nistero? 

Trăia atunci împreună cu ucenicii săi, dar niciodată nu le-a poruncit ceva, niciodată nu le-a spus:
 „Faceți asta sau aceea!”,  niciodată nu le-a dat o poruncă, niciodată nu a răspuns la întrebările lor. I-a lăsat să facă ce vor, fără să se îngrijească de ei.

 Și ceva rău dacă ar fi făcut, nu se îngrijea și nu avea simțământul că el greșește sau că el îi povățuiește la rău.

 Întâmplarea probabil că este provocatoare PENTRU CÂȚI CRED CĂ POT SĂ FACĂ CE NU POATE FACE DUMNEZEU...

 Dumnezeu nu intervine niciodată ca să-I acceptăm învăţătura, ca să-L simțim !

DUMNEZEU NICIODATĂ NU GRĂIEȘTE ÎMPOTRIVĂ, PENTRU CĂ ȘTIE CĂ VOM FACE CEEA CE VREM ...!!

SUNT ÎNSĂ OAMENI CARE CRED CĂ DEPĂȘESC PUTEREA LUI DUMNEZEU ȘI POT SĂ IMPUNĂ CELUILALT CEEA CE ESTE DREPT ...!!!

Părintele arhimandrit  Emilianos  Simonopetritul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!