"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

vineri, 5 mai 2023

5 mai - Pilda zilei

 

 

În  Duminica dinaintea Înălțarii Sfintei Cruci un băiat mai sărac  , ca de obicei, a mers la biserica din orasul său.

   Nu avea decat un sacou vechi si acela rupt. Mergea frecvent la biserică si se ocupa de clopot de unde mai primea un bănuț pentru liceu...

    Fusese impresionat de predica parintelui care vorbise despre jertfa lui Hristos pe Cruce  pentru mantuirea lumii, despre faptul că iubirea divină e vie.

     Un om necredincios a intrebat pe  copilul  sărac care ieșea din biserică: 

    -Ce ai învațat tu azi de la părintele ?

       Iar copilul a răspuns:   

   -Că Dumnezeu este Iubire.

     Atunci necredinciosul a zis: 

    -Dacă este bun , cum de Dumnezeu nu a trimis pe cineva sa-ți dea o hainuta  mai buna?  Un sacou pentru școală ??

     Copilul a stat un moment pe gânduri și a răspuns: 

    -Dumnezeu a trimis pe cineva cu siguranță ,doar ca acela a uitat să vină.

    Însă  cu siguranță stiu ca nu sunteți dumneavoastră.

      Trecatorul îl privi cu mare  atenție si din ambitie îi spuse:

   - Eu nu cred in Dumnezeu si  iubirea divină, dar vreau să- ti iau un sacou nou.

 Mergi cu mine ?

     - Eu cred în iubirea lui Dumnezeu , spuse tanarul .

   Dar dacă voi merge trebuie să-mi îndepliniți două rugăminți.

    Prima este să- mi luati îmbracamintea si incălțămintea care mi- o doresc ca scolar ,

     apoi să mergem pană la mine acasă.

      -De acord , spuse trecătorul.

      La magazin copilul ceru imbrăcaminte completă pentru a se îmbrăca.

    Omul cu pricina îl intrebă:

   - Tinere , de ce ai luat incălțăminte asa mică, nu cred că ți se potrivește !

       La care copilul ii răspunse :

   - Sigur se potrivește după iubirea lui Dumnezeu.

        În cateva minute ajunseseră la casa copilului si cănd deschise usa observă pe cei patru frătiori ,si mama lor bolnavă in pat.

 Era curat.

   Cel mai mic avea doar 4 ani.

      Fara sa mai intre in prezentari copilul de la biserică spuse:

   -Sarutăm mana Mamă.

    Ai avut dreptate ,astazi m- am vazut cu iubirea lui Dumnezeu  Apou se adresă fraților :

   - Costel, uite ia un sacou nou pentru scoală.

   - Mihai , ia pantofii acestia, sigur îți vin.

   - Maria , am aici un pulovar mai gros de toamnă.

   - Ilie, tie ti- am adus o pereche de pantaloni si sosete.

   - Mamă, uite, ți- am adus un trandafir de pe mormantul lui tata și medicamentele de tuse.

    La vazul acestor imagini trecatorul spuse:

  -Tu, nu ti- ai cumpărat nimic??

   - Nu, Domnule, eu sunt fratele mai mare și trebuie să am grijă de mama si frățiorii mei.

    V- am invitat nu să vă impresionez , ci să va arat Iubirea lui Dumnezeu pentru noi !


 Mergi si fă o faptă bună !

 Maine este o zi de  Școală !

 Poți ajuta atatia tineri care au probleme.

O carte, un creion,  un ghiozdan , o haină , niște medicamente...

Orice ajută la educația unui copil , ajută o țară.


Grija pentru educația copiilor nostrii ajută neamul nostru !

Fără educație suntem pierduți ca neam.

Fără "mască" nu ne pierdem, dar fără educație sigur ne prăbușim !

Ajutați copii defavorizați de la tară cu un abonament , cu o masă caldă, cu rechizite...


Educăm prin educație !

    

   Hristos a Înviat!

   Seară de Mai cu mai mult suflet !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!