"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

sâmbătă, 3 martie 2018

Mântuitorul Iisus Hristos, Păstorul cel Bun

Arhim. Conf. Univ. Dr. Vasile Miron

Pentru atingerea scopului suprem al misiunii și slujirii noastre preoțești – mântuirea credincioșilor – nu trebuie să inventăm mijloace și metode noi de pastorație, ci trebuie să facem apel la experiența și tradiția bimilenară a Bisericii, pentru a învăța de aici cum trebuie să procedăm în orice împrejurare, de la caz la caz, cu fiecare categorie de credincioși, ținând cont de natura lor psihologică, de mediul și condițiile de viață din care provin și de fondul lor sufletesc.

Pentru viața religios-morală și activitatea pastorală a preotului, exemplul cel mai elocvent, mai grăitor și mai demn de urmat este Mântuitorul nostru Iisus Hristos „Păstorul cel Bun” (Ioan X, 11), Care Și-a definit rolul Său spiritual astfel: „Fiul Omului n-a venit să I se slujească, ci că El să slujească și să-Și dea sufletul răscumpărare pentru mulți” (Matei XX, 28). Acest imperativ l-a exprimat și prin alte cuvinte: „Eu am venit ca oile Mele să aibă viață și să aibă din belșug… Eu sunt Păstorul cel Bun și cunosc oile mele și ele Mă cunosc pe Mine. Precum Mă cunoaște Tatăl și Eu cunosc pe Tatăl. Și sufletul Îmi pun pentru oi” (Ioan X, 10, 14-15). citește în continuare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!