După rânduiala dumnezeiască, Fecioara
Maria, născându-se asemenea tuturor oamenilor, avea să primească moartea
la fel ca și ei, spre mângâierea lor, urmând legile firii, ca și ei să
treacă fără teamă prin aceleași porți prin care a trecut împărăteasa
cerurilor. Sfântul Ioan Damaschin scrie:
„De vreme ce Rodul Cel necuprins al
acesteia, prin Care cerul s-a făcut, a luat îngropare de bunăvoie ca un
mort, cum să nu sufere îngropare ceea ce a născut neștiind de nuntă?
Trebuia, așadar, ca aceea care avea în alcătuirea sa și pământ să se
întoarcă în patria sa – pământul – și astfel să se mute la cer, luând
din pământ ceea ce a fost dăruit pământului, odată cu așezarea trupului
ei în mormânt, adică viața cea cu totul curată. Trebuia ca, asemenea
aurului în cuptor, să lepede grosimea cea pământească și lipsită de
strălucire a piericiunii, ca astfel trupul cel făcut curat și
nestricăcios în topitoarea morții, strălucind întru splendoarea
nestricăciunii, să învieze din mormânt.”
Sfântul Cosma Melodul, fratele Sfântului Ioan Damaschin, vorbește despre moartea Fecioarei astfel:
„La viața cea pururea veșnică și mai
bună, moartea ta a fost trecere; din cea vremelnică, la cea dumnezeiască
cu adevărat și netrecătoare mutându-te, Preacurată, vezi întru veselie
pe Fiul și Domnul Tău.”
Viața Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și Pururea Fecioarei Maria, Ed. Doxologia, 2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!