"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

marți, 21 martie 2023

21 martie - Pilda zilei


 “Un trecator întâlnește un bătrân și îl întreabă:

- Vă mai amintiți de mine?
- NU! Respinse bătrânul
- V-am fost elev.
- Și ce faci acum, în viața de zi cu zi?
- Ei bine, am devenit și eu profesor, îi zice tânărul.
- O ... ca mine! 
- ... de fapt am devenit profesor fiindcă m-ați inspirat să fiu ca dumneavoastră.
- În ce moment al vieții ai decis să fi profesor?
Atunci tânărul îi relateaza următoarea intamplare:
Într- o zi, unul din prietenii mei, coleg, a venit cu un ceas nou, foarte frumos iar eu am decis sa îl fur și i l-am luat din buzunar.
Prietenul meu a remarcat lipsa și s-a plâns imediat profesorului nostru, care erați chiar dumneavoastră. Ați venit în clasă zicând: 
- Ceasul acestui elev a fost furat în timpul cursului de azi. Cel care l-a luat, să il înapoieze imediat!
Eu nu l-am înapoiat.
Apoi ați inchis ușa și ne-ați pus să ne ridicăm cu mâinile sus și ochii închiși.
Noi am închis ochii și dumneavoastră ne-ați căutat in buzunare. Bineinteles ați găsit ceasul la mine și l-ați luat. Ați continuat să controlați toți colegii și când ati terminat ați zis: deschideți  ochii! Avem ceasul!
Nu mi-ați reproșat nimic și n-ați mai menționat vreodată acest episod; nimeni nu a știut cine a furat ceasul.

În acea zi dumneavoastră mi-ați salvat demnitatea pentru totdeauna!
A fost cea mai rușinoasă zi din viața mea!!!
Dar, a fost și ziua în care m-am hotărât să nu mai fur.
Și datorită dumneavoastră am înțeles ce trebuie să facă un adevărat profesor.
Vă amintiți de acest episod?
- Îmi amintesc de această situație, de ceasul furat pe care l- am căutat la toată lumea, dar nu îmi amintesc de tine pentru că și eu aveam ochii închiși în timp ce căutam ... și  adaugă mai departe: dacă pentru a corecta și educa, trebuie să umilești, înseamnă ca nu ești un bun profesor!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!