"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

miercuri, 11 octombrie 2023

11 octombrie - Pilda zilei

 


Un tânăr de aproximativ 14 de ani a luat un trandafir, dintr-una din multele florării ale pieței, și îi lipseau 50 de bani pentru a completa suma, la care florăreasa i-a spus: „dacă nici pentru o floare nu ai bani, mai bine nu îi dăruiești nimic, nu vei face nimic altceva decât să o rănești pe biata fată.”

Băiatul a lăsat capul în jos și a lăsat trandafirul. Înțelegându-i neputința, din toată sărăcia mea am luat trei trandafiri, iar când am plătit i-am spus florăresei: „Intenția acestui băiat și cavalerismul lui, valorează mai mult decât trandafirul și comentariul dumneavoastră!”

M-am îndreptat spre băiat și i-am spus: „Dă-i asta, tu nu îți face griji, azi pentru tine, mâine pentru mine… Du-te și cucerește-o campionule, fă-o să se simtă cea mai iubită și importantă persoană din viața ta!”

A primit florile cu uimire, s-a uitat la mine cu ochii săi limpezi și plin de iluzie, și mi-a răspuns:

– „Mulțumesc frumos, domnule, Dumnezeu să vă binecuvânteze!… nu sunt pentru o fată, sunt pentru mama mea, astăzi este ziua ei de naștere!”

MORALA: „Niciodată nu știm despre situațiile prin care trec alții, de aceea nu trebuie să judecăm niciodată.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!