"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

miercuri, 15 noiembrie 2023

15 noiembrie - Pilda zilei

 


Înainte cu mult timp mergeam în Autobuzul vieții. Și într-o zi am văzut o plăcuță pe care scria „Super-marketul lui Dumnezeu.” Și am rămas surprins! Când m-am apropiat, ușa s-a deschis larg și m-am aflat înăuntru. M-au întâmpinat lucrătorii angajați. Și m-am umplut iarăși de uimire. Erau îngerași! Unul dintre ei s-a apropiat zâmbind și mi-a dat un coș. „Cumpără cu înțelepciune tot ce vrei!” mi-a zis.

Erau de toate acolo. Întâi de toate am pus în coșul meu multă Răbdare, prețioasa Iubire și Înțelegere. M-am gândit: „acestea îți trebuie mereu, oriunde te-ai duce” . În continuare am luat o sacoșă de Înțelepciune și două sacoșe cu Credință. Sfântul Duh era peste tot și L-am lăsat să mă pătrundă. M-am oprit puțin, dar mai încolo am văzut Puterea, indispensabilă în luptă. „Îmi trebuie însă și Binecuvântare, Smerenie și Recunoștință!", am gândit eu. Le-am procurat și pe acestea.

În sfârșit, m-am apropiat de casă pentru plată. Când am înaintat, însă, am văzut și Rugăciunea și Înfrânarea. Sigur aveam nevoie de amândouă, pentru că știam că, odată ieșit din magazin, aveam să întâlnesc păcatul. Pacea și Bucuria, precum și Doxologia erau în ultimul raft.

Deci m-am apropiat de casă și I-am întrebat pe înger:

- Cât datorez?

Acela a zâmbit și mi-a spus cu simplitate:

- Ai luat toate câte ti-au trebuit?

- Da, i-am zis. Cât datorez?

A surâs și mi-a zis din nou: „Suma este plătită de mult. A plătit-o Hristos Cel Întrupat, Cel Răstignit, Cel Înviat!''

sursa: Mica filocalie / cuviosul Paisie Aghiotitul, Editura Egumenița, 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!