"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

joi, 30 ianuarie 2014

„Plinirea vremii” şi sfârşitul veacurilor în concepţia biblică vechitestamentară

Pr. drd. Marian Vild, 
"„Plinirea vremii” şi sfârşitul veacurilor în concepţia biblică vechitestamentară",
 Revista Teologica, nr.1/2007, p.

Preliminarii

 Vechiul Testament ca parte a Sfintei Scripturi nu este doar un manual de istorie a poporului ales şi nici un manual sistematic al doctrinei vechilor evrei. Cele 39 de cărţi canonice care îl alcătuiesc nu sunt scrise de acelaşi autor, iar timpul compunerii lor se întinde pe mai bine de 1000 de ani. Evreii le împart în trei: Tora (Legea), Neviim (Profeţii), şi Ketuvim (Scrierile) (Lc. 24, 44). Unitatea lor este dată de Însuşi Dumnezeu care le-a inspirat.

Vechiul Testament a dat, însă, în vremea de dinainte de Hristos, răspunsuri la întrebările fundamentale ale omului: cine este?, de unde vine?, încotro se îndreaptă?, care este rolul lui în acest univers? etc. Răspunsuri care sunt valabile şi astăzi, desigur, întregite de Cuvântul  întrupat al lui Dumnezeu (Evr. 1, 1). Ele pot fi sistematizate, iar rezultatul este ceea ce noi numim „capitole” ale teologiei biblice vechitestamentare: soteriologia, antropologia, eshatologia etc. Vechiului Testament. Aflaţi mai multe »

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!