"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

joi, 21 septembrie 2023

21 septembrie - Pilda zilei

 


CHIBRITUL A SPUS LUMÂNĂRII:

      -TE VOI APRINDE AZI!

     „A, nu!”, A spus lumânarea, nu îți dai seama că dacă mă aprinzi, zilele mele vor fi numărate . Nu îmi face un astfel de rău.

    -Deci vrei să rămâi așa toată viața? 

    Tristă, rece și fără să strălucești vreodată? 

A întrebat chibritul.

     -Dar trebuie să mă ard, iar asta  doare și de asemenea, îmi consumă toată puterea, murmură lumânarea.

Apoi chibritul i-a răspuns:

      -Ai dreptate! Dar aceasta este misiunea noastră. Tu și cu mine am fost făcuți să fim LUMINI și să STRĂLUCIM!!! 

    Ceea ce pot face eu ca și chibrit este neînsemnat. Pot aprinde doar un băț de chibrit , iar  flacăra mea este mică și timpul meu este scurt. Dar dacă flacăra mea, va trece la tine, îmi voi  îndeplinit scopul vieții mele, am fost făcut doar pentru asta,

pentru a aprinde  focul.

       - Iar tu , ești o lumânare și misiunea ta este să strălucești. Toată durerea și energia ta  vor fi transformate în LUMINĂ și CĂLDURĂ pentru o perioadă bună de timp”.

    Auzind asta, lumânarea s-a uitat la chibritul care se afla deja la sfârșitul flăcării și a spus

      - AM ÎNȚELES! APRINDE-MĂ!

    Și astfel lumânarea a produs o flacără frumoasă și strălucitoare.

*  *  *

    La fel precum lumânarea, uneori, este necesar să trecem prin experiențe grele, să experimentăm durerea și suferința, astfel încât tot ce avem mai bun, să fie împărtășit și să putem fi LUMINI.

    Amintiți-vă că " marea calmă nu face marinari buni ",cei mai buni se desăvârșesc în apele învolburate.

    Așadar, dacă a trebuit să parcurgi experiența LUMÂNĂRII, nu uita să sevești și să împărtașești IUBIREA, care  este combustibilul ce ne menține în viață.

    TU,  care ai fost făcut după chipul și asemănarea lui DUMNEZEU, ești lumina lumii și misiunea ta  este de a radia și împărtășii această  LUMINĂ cu toți frații tăi.

    NU UITA NICIODATĂ CĂ EȘTI LUMINĂ ȘI CĂ STRALUCESTI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!