"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

marți, 26 septembrie 2023

26 septembrie - Pilda zilei

 


Într-una din zile, un călugăr cu viaţă sfântă trecea pe undeva pe lângă un lan de grâu, avându-l ca însoţitor pe ucenicul lui. Şi în lanul de grâu, doi tineri, bărbat şi femeie, păcătuiau acolo în grâu. Şi ucenicul i-a văzut şi a spus:

– Uite, părinte! Uite, părinte! Uită-te la ei, nelegiuiţii, stricaţii... blestemaţii... afurisiţii... nenorociţii! Uite, spurcă şi grâul... Uite, părinte... aşa şi aşa. Părinte, hai să dăm cu pietre după ei, să-i huiduim, să-i scoatem afară din grâu!

Călugărul cu viaţă sfântă a dezbrăcat haina cea de deasupra, la care îi spune rasă, şi a mers frumos şi i-a acoperit. Atunci ucenicul s-a ruşinat într-o măsură oarecare, dar a întrebat:

– Părinte, dar cum, încă-i mai şi acoperi?

– Dragul meu, zice el, eu n-am nici o poruncă să-i descopăr. Eu, deocamdată, numai această poruncă o am: să-i acopăr. „Dragostea toate le acoperă...” Şi eu am căutat să pun în aplicare cuvântul Evangheliei cu privire la dragoste.

Dar nouă ne place să-l descoperim pe aproapele nostru: „Ai auzit ce a făcut fratele cutare? Ai auzit ce a făcut sora cutare? N-ai auzit? Nu... cutare? Lasă, că ştim noi! Vezi cum se ţin ei”... şi aşa mai departe. În loc ca, atunci când afli că a păţit ceva fratele tău, să ţi se pară ca un cui... aşa cum zice Apostolul Pavel: „Dat-ai trupului meu pe îngerul satanei ca un ţepuş, să mă înţepe în coaste, să nu mă lase să mă îngâmf.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!