"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

luni, 22 aprilie 2024

22 aprilie - Lumina zilnică din Scripturi


 „Tu, Doamne, aprinzi  făclia  mea,  Dumnezeul

meu, tu luminează întunericul meu!”(Ps. 17, 30).

 

Prin rugăciune întărim virtuţile, liniştim inima, susţinem trezvia şi îmbogăţim lumina minţii, mai ales prin rugăciunea lui Iisus. Precum am mai spus şi altădată, când am mai vorbit despre rugăciune, amintim şi acum că rugăciunea lui Iisus constă din chemarea Mântuitorului printr-un singur cuvânt: „Iisuse!”... „Iisuse!”; ... prin două cuvinte: „Iisuse miluieşte-mă!” sau prin mai multe cuvinte, rostite neîncetat şi cu atenţie neîmprăştiată: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul!” Rugăciunea aceasta are darul să susţină trezvia minţii, să lumineze văzduhul inimii, să cultive atenţia şi evlavia, să vădească dorirea noastră de trăire necontenită în prezenţa lui Dumnezeu. „Precum ploaia cu cât mai mult cade pe pământ, cu atât îl înmoaie mai mult, aşa şi sfântul nume al lui Iisus, strigat de noi fără gânduri, cu cât îl chemăm mai des, înmoaie pământul inimii noastre şi îl umple de bucurie şi veselie”.

va urma

preot Ilarion V. Felea - Spre Tabor, vol. III, Luminarea, edit. Crigarux, Piatra Neamţ, 2008


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!