"Preotul e tot om, dintre oameni. Vă mai mângâie, vă mai mustră, însă voi nu trebuie să vă supărați.Primiți, deci, pe preoți!
Căutați-i nu numai când vă merge rău în casă! Dacă vreți să nu aveți păcate multe și să nu ziceți mult, cât mai des să vă spovediți."
(Pr. Ioanichie Bălan)
)

Postare prezentată

Biserica noastră în haină de sărbătoare

joi, 7 decembrie 2023

7 decembrie - Pilda zilei

 

O  vaduvă a intrat într-o librărie religioasă unde era și un preot de la care a luat binecuvântare , vrând să cumpere o Biblie.
    Părintele a întrebat-o:
- Știi să citești, măicuță?
- Nu, a răspuns bătrâna.
- Cumperi Sfanta Scriptura ca s-o faci cadou copiilor sau vreunui nepot?
- Nu,nu! a răspuns bătrâna !
- Atunci ce faci cu ea dacă nu știi să citești?
    O pui la icoană?
  - Nu,nu.
   - Atunci...?!?
- Părinte, o iau ca dimineața și seara să stau înaintea icoanei lui Hristos cu candela aprinsă, și la început și să-i zic Domnului  :
    " Hristoase al meu, eu nu știu carte, însă toate câte sunt scrise pe pagina aceasta, să mi le pui întâi în inimă, apoi în minte și să mă luminezi  !
     Să spun cele scrise întâi copiilor și nepoților mei, iar după aceea tuturor celor care însetează după Cuvântul Tău!”
    -Frumos gând ai măicuță !
  Dumnezeu să Vă binecuvinteze și mintea și inima și copii !
   - Mulțumesc Părinte!
     Însă Vă rog șă binecuvântați banii aceștia pentru că sunt singurii mei bani rămași din pensie și m-am gândit:
     Dacă dau copiilor banii vor spune ca râd de ei !
 Dacă le dau nepoților , am mulți ,și tot puțini sunt !
  Am zis : "atunci voi lua cu ei cei doi bani ai Samarineanului" , ca așa am ascultat eu o predica la biserică că a zis preotul , : 
  " Cei doi bani sunt Noul și Vechiul Testament !"
   Iar acum după ce am strâns acești bănuți barem de nu mai știu citi , Dumnezeu să le dăruiască bogăția iubirii și milostivirii din Scriptură !
  -  Mult adevăr ai grăit Măicuță !
    Fii binecuvântată în vecii vecilor !

*  *   *

   "42.Şi şezând în preajma cutiei darurilor, Iisus privea cum mulţimea aruncă bani în cutie. Şi mulţi bogaţi aruncau mult.
42. Şi venind o văduvă săracă, a aruncat doi bani, adică un codrant.
43. Şi chemând la Sine pe ucenicii Săi le-a zis: Adevărat grăiesc vouă că această văduvă săracă a aruncat în cutia darurilor mai mult decât toţi ceilalţi.
44. Pentru că toţi au aruncat din prisosul lor, pe când ea, din sărăcia ei, a aruncat tot ce avea, toată avuţia sa."
     ( Marcu 12)
    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!