68. Cui a încredinţat Mântuitorul conducerea Bisericii
după înălţarea Sa la Cer?
După înălţarea Sa la cer, Mântuitorul a încredinţat conducerea
Bisericii Sale, Sfinţilor Apostoli, aşa cum spune El însuşi: «Precum
M-ai trimis pe Mine în lume şi Eu i-am trimis pe ei în lume» (Ioan
17:18). «Şi apropiindu-se de Iisus, le-a grăit lor zicând: datu-M-sa
toată puterea în cer şi pe pământ. Drept aceea mergând învăţaţi
toate neamurile, botezându-i pe ei în numele Tatălui şi al Fiului şi
al Sfântului Duh, învăţându-i pre dânşii să păzească toate câte am
poruncit vouă; şi iată Eu sunt cu voi în toate zilele, până la
sfârşitul veacurilor» (Matei 28:18-20).
Când li se arată, în ziua învierii, Mântuitorul spune Apostolilor:
«Pace vouă precum M-a trimis pe Mine Tatăl şi Eu vă trimit pe
voi; şi acestea zicând a suflat şi a zis lor: «Luaţi Duh Sfânt, cărora
38
le veţi ierta păcatele, li se vor ierta şi cărora le veţi ţine, vor fi
ţinute» (Ioan 20:21-23).
69. Ce fel de puteri a dat Mântuitorul Apostolilor şi
urmaşilor lor în Biserica?
Mântuitorul a dat Apostolilor puterea de a învăţă, adică de a
propovadui adevărul Cuvântului lui Dumnezeu, puterea de a sfinţi,
adică de a împărţi credincioşilor harul lui Dumnezeu şi puterea de a
conduce, adică de a păstori, a povătui şi a judeca pe creştini, aşa cum
putem vedea din Sfintei Evanghelii (Matei 28:18-20; Ioan 20:21;
Luca 9:1-2).
70. Sfinţii Apostoli au folosit această întreită putere,
fiecare în parte, sau în unire şi conlucrare?
Fiecare Apostol folosea această putere asupra credincioşilor săi,
însă cu respectarea credincioasă a cuvântului Domnului, de a păstra
împreună cu ceilalţi Apostoli «unirea Duhului întru legătura păcii»
(Efeseni 4:3). Când a fost vorba de o hotărâre de credinţă, asupra
căreia se iviseră neînţelegeri între creştinii din Antiohia, atunci,
puterea de a învătţ nu s-a mai practicat de un singur Apostol, ci de
către adunarea tuturor Apostolilor, adică de Sinodul Apostolic de la
Ierusalim. Acest Sinod arată ca înşişi Sfinţii Apostoli, deşi întăriţi cu
puterea dată de Domnul fiecăruia dintre ei, totuşi, în momente
însemnate, nu foloseau separat această putere, ci în împreună-lucrare
frăţească, cu ajutorul Sfântul Duh. Prin urmare, dacă Domnul Iisus
Hristos a dat fiecărui Apostol puterea de a-şi conduce Biserica, în
schimb puterea cea mai înaltă de conducere a întregii Biserici a dat-o
Adunării, adică Sinodului Apostolilor, după cuvintele Mântuitorului:
«Unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în
mijlocul lor» (Matei 18:20).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Dorim ca acest blog să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ. Nerespectarea acestei minime rugăminţi va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Vă mulţumim anticipat!